عملیات مکه

انیمیشن عملیات مکه

بازدید : 3399 نفر ؛ دیدگاه : 3 دیدگاه
asabani-iran

ایران ، عصبانی ترین کشور دنیا ؟ ؟ ؟

بازدید : 1266 نفر ؛ دیدگاه : بدون دیدگاه

بی حجابی مجازی

بازدید : 848 نفر ؛ دیدگاه : بدون دیدگاه
رسانه یارگمنام</div>
  • شما در یارگمنام  

  •  
  • دشمنان در شبکه های اجتماعی؛ تخریب اسلام با تخریب شخصیت های اسلامی 
  • هستید
  • دشمنان در شبکه های اجتماعی؛ تخریب اسلام با تخریب شخصیت های اسلامی

    مسائلی که امروزه در شبکه های اجتماعی توسط دشمنان اسلام مطرح می شود که هدف آن تخریب اسلام است.

    یکی از مسائلی که اخیرا در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای توسط معاندین اسلام مطرح می شود جنگ های امیر المؤمنین علیه السلام است.

    آنان با بیان وارونه جنگ های زمان امیر المؤمنین علیه السلام و بدون تحلیل واقع بینانه و منطقی، کشته شدن جملی ها و ازدی ها و. ..

    را به عنوان فاجعه انسانی معرفی می کنند و مقصر این کشتار ها را امیر المؤمنین علیه السلام معرفی می نمایند.

    وقتی چهره حضرت را که بزرگترین نماد اسلام ناب است به عنوان قاتل معرفی کردند شروع به تهمت زدن به اسلام می زنند

    و می گویند: اسلام دین خشونت است.

    اما اگر وقایع اتفاقیه زمان حضرت را بررسی کنیم می بینیم که آنان که کشته شده اند یک عده انسان های بی منطق، و تروریست بودند

    که علیه حاکم اسلامی شورش کردند

    و به زن و بچه مردم رحم نکردند و به قتل و غارت اموال پرداختند.

    امیر المؤمنین حاکم اسلامی

     

    امیر المؤمنین علیه السلام به عنوان حاکم اسلامی می بایست از حاکمیت اسلام دفاع می کرد و در برابر تروریست ها می ایستاد و

    از جان و مال مردم محافظت می کرد.

    اقدام امیر المؤمنین علیه السلام در رویارویی با جملی ها و ازدی ها دفاعی بود.

    حضرت بارها آنان را نصیحت کرد و تا سه روز نصیحت ایشان بر آنان ادامه یافت

    ولی حق را نپذیرفتند بعد از آنی که شروع به جنگ کردند حضرت به مقابله پرداخت

    و در این رویارویی بسیاری از یاران خود حضرت شهید شدند

    و از طرف دشمنان اسلام ناب هم تعدادی کشته شدند.

    نمونه ای از نصیحت حضرت علی علیه السلام در جنگ جمل که در به زبیر بن عوام کرده بود

    را به عنوان نمونه از کتاب تاریخ الفی می آوریم:

    چون زبیر پیش امیر المؤمنین آمد، امیرالمؤمنین فرمود:

    یا ابا عبد اللّه این چیست که می کنی؟

    چه ترا بر این می دارد؟ جواب داد که: چون امیر المؤمنین عثمان مرا باعث این امر شده. امیرالمؤمنین فرمود:

    سبحان اللّه! چون تو و یاران تو او را بکشتید قصاص از کدام کس طلب می کنی؟ مگر از خود و یاران خود قصاص خواهی.

    بعد از آن فرمود: یا ابا عبد اللّه سوگند می دهم ترا به خدایی که جز او خدایی نیست، که یاد داری آن روز را که حضرت مقدّس نبوی، صلّی اللّه علیه و آله، با تو فرمود:

    ای زبیر علی را دوست می داری؟

    در جواب گفتی: یا رسول اللّه چگونه دوست ندارم او را و حال آنکه او پسر خال من است؟

    آن سرور فرمود: روزی بیاید که تو این دوستی را بر طرف کرده با وی به جنگ بیرون آیی و یقین بدان که آن روز تو ظالم باشی.

    زبیر گفت: آری چنین بود که ذکر فرمودی و مرا فراموش شده بود، به یاد من آوردی.

    سوگند دادن امیرالمومنین

     

    بار دیگر امیر المؤمنین، زبیر را به طریق مذکور سوگند داد که: به خاطر داری که رسول خدا در محلّه ای از محلّات بنی هاشم [۱] با تو فرمود که به نور نبوّت و رسالت می دانم

    و می بینم که تو شیوه ستم را پیشه خود ساخته به سبب حکومت و امارت و خاطرخواه بعضی ارباب تسلّط و

    خطارت خود را در مقام معادات و منازعه و خصومت با علی درآری.

    زبیر ساعتی سر در پیش انداخت و بعد از آن گفت: یا علی حدیثی از عهد قدیم به یاد من دادی.

    باز امیر المؤمنین، زبیر را سوگند داد و گفت: ای زبیر! یاد تو می آید که روزی مصطفی، صلی اللّه علیه و آله،

    از سرای عمرو بن عوف می آمد و تو در خدمت آن حضرت بودی و او دست تو گرفته من پیش شما بازآمدم.

    مصطفی، صلّی اللّه علیه و آله، بر من سلام کرد و در روی من خندید و من در روی آن حضرت خندیدم.

    تو گفتی: ای پسر ابو طالب چرا نخست سلام ندادی؟

    هرگز از تکبّر و تحیّر دست نخواهی داشت؟

    مصطفی، صلّی اللّه علیه و آله، گفت:

    آهسته باش ای زبیر که علی متکبّر نیست و روزی خواهد بود که تو بر وی بیرون آیی.

    و تو آن روز بر وی ظالم باشی.

    زبیر گفت: همچنین بود، و لیکن فراموش کرده ام. اگر این سخن مرا یاد بودی هرگز بر تو بیرون نیامدمی. اکنون که یاد آوردم به خدا بازگردم و هیچ حرکت نکنم که از این، غباری بر حاشیه خاطر شریف بنشیند[۲].

    رفقا با انصاف!

    دفاع در برابر خشونت

     

    این رفتار دفاعی آیا خشونت است؟ آیا هرجا انسان از خودش دفاع می کنداین خشونت محسوب می شود؟

    هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که دفاع از خود در برابر دشمن در میدان نبرد، خشونت است.

    پی نوشت:

    [۱] – نام این محلّه بنی غنم است.

    [۲] – تاریخ الفی، ج ۱، ص: ۳۰۰

    این پست در تاریخ تیر ۱۰, ۱۳۹۷ توسط تیم نوشتار یارگمنام ارسال شده است .

    95
    ارسال نظر
    1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه یارگمنام در وب منتشر خواهد شد.
    2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تمامی حقوق اعم از قالب ها و نوشته ها نزد یارگمنام محفوظ می باشد و کپی برداری از آن ها پیگرد قانونی دارد . کپی از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد .

    Coding By S-Mohammad-H